İPUCU PAKETİ #10

 


1. DİNLENME

İnsanların kaslarını esas geliştirdiği zamanlar, antrenman yapmadığı günlerdir. Bu yüzden daha çabuk sonuca ulaşmak için her gün çalışmanız pek akıllıca olmayacaktır. Kaslarınızı büyütmek için haftada 2-3 gün antrenman yapmak yeter. Tabii gelişmek için aralarda vücudunuza ihtiyaç duyduğu besinleri sağlamanız gerekiyor.

2. ZAYIF YÖNLERİNİZİ BELİRLEYİN

Güçlü olan yanlarınız üzerinde durmanın pek bir anlamı yoktur. Bunun yerine daha zayıf olan kaslarınızı geliştirmeye konsantre olun. Mesela arka omuz kasları ve hamstring kasları erkeklerin daha az çalıştığı bölgelerdir. Programınızabu bölgeleri çalıştıran hareketleri mutlaka ekleyin.

3. SIRADA BEKLEMEYİN

Çalışacağınız aletteki sıranın gelmesini beklemenize gere yok. Vücudunuz sizin en önemli ekipmanınızdır. Hangi alette çalışmak istiyorsanız çalışın. Bunun yerine vücut ağırlığınızı kullanabileceğiniz bir egzersiz de yapabilirsiniz. Örneğin, eğer bench pres aletinde sıra varsa, şınav çekin.

4. DİPS ALETİNDE BARFİKS

Barfiks çekmek kolay bir iş değildir, biliyoruz. Bu yüzden pek çok erkek destekli barfiks makinelerini kullanır. Bizim tavsiyemiz ise farklı. Dips istasyonunun önünde, dizininizin üzerinde durun ve paralel barları tutun. Bu şekilde vücut ağırlığınızın tamamını kaldırmadan barfiks çekebilirsiniz.

5. BACAK CURL İLE BAŞLAYIN

Alt vücut antrenmanlarında hareketlerin sırası çok önemlidir. Birçok erkek bacak çalışmalarına squat hareketiyle başlar ve kendini daha antrenmanın başında gereksiz yere yorar. Antrenmanın başında önce bir iki set bacak curl yaparak hamstring kaslarınızı squat hareketine hazırlamak daha akıllıca olur.

Recommended for you

You must be logged in to post a comment Login